Motoare, Monstri si Magie: Halloween-ul Nebun de la Crazy Garage
Daca e ceva ce nu credeam ca poate fi posibil, era sa vad cum un garaj de detailing moto se transforma intr-un loc unde iti pierzi mintile – in cel mai bun sens al cuvantului. Dar Halloween-ul organizat la Crazy Garage a fost un spectacol de neimaginat, o combinatie intre motoare, magie si… un pic de nebunie pura.
Cand am ajuns, deja simteam ca intru intr-o alta dimensiune. RAM-ul celor de la Monster, parcat langa intrare, parea un gardian mitologic, iar luminile lui se reflectau ca niste ochi aprinsi peste peretii halei. In stanga si in dreapta usii, doua Harley-uri masive stateau la panda, cu farurile aprinse, ca niste agenti de paza mecanici.
Cand am vazut anuntul pentru petrecerea de Halloween de la Crazy Garage, am stiut ca nu am scapare. Dupa experienta psihedelica de la detailing, unde Nebun si Rasputin m-au tras intr-un vartej al obsesiilor lor, trebuia sa vad ce nebunie mai pun la cale. Ziceau ca vom alunga spiritele rele din garaj, iar asta suna mai mult a ritual secret decat a petrecere. Asa ca mi-am tras o pelerina de vampir, mi-am pus lentile rosii si am plecat spre garaj imediat ce s-a lasat intunericul.
Daca e ceva ce nu credeam ca poate fi posibil, era sa vad cum un garaj de detailing moto se transforma intr-un loc unde iti pierzi mintile – in cel mai bun sens al cuvantului. Dar Halloween-ul organizat la Crazy Garage a fost un spectacol de neimaginat, o combinatie intre motoare, magie si… un pic de nebunie pura.
Cand am ajuns, deja simteam ca intru intr-o alta dimensiune. RAM-ul celor de la Monster, parcat langa intrare, parea un gardian mitologic, iar luminile lui se reflectau ca niste ochi aprinsi peste peretii halei. In stanga si in dreapta usii, doua Harley-uri stateau la panda, cu farurile aprinse, ca niste agenti de paza mecanici. Mi-a trecut prin cap ca poate sunt programate sa te scaneze, sa vada daca meriti sa intri. Am deschis usa cu grija si… bam! Mireasa moarta mi-a bagat direct in mana o punga de floricele si un Monster. „Pentru protectie,” mi-a zis ea, cu un zambet care parca imi spunea ca oricum n-aveam nicio sansa.
Inauntru, haos organizat. Rasputin, costumat ca un preot exorcist, se plimba cu camera foto si facea poze tuturor. Nu doar poze – capta suflete! Doua fete imbracate ca niste spirite diabolice il urmareau peste tot, razand misterios si soptindu-si cine stie ce planuri. Nebun, in costumul lui de pilot militar, domina scena de sus, de la pupitrul de DJ, mixand niste melodii care iti faceau pielea de gaina.
Cele doua boxe de detailing erau de nerecunoscut, transformate in caverne infricosatoare, luminate de o lumina difuza rosie care dadea locului un aer dramatic si misterios. Intre umbrele dansatoare si reflexiile metalice, ai fi zis ca ai pasit intr-un ritual demonic, nu intr-un atelier de detailing. Lumina rosie accentua fiecare colt, fiecare detaliu, iar contrastul dintre aceasta atmosfera si mirosul imbietor de mancare era hipnotic.
Acolo, pe mesele asezate strategic in aceste „altaruri”, erau infulecati burgerii sangerii, creatia diabolica a CHEF Catalin. Te faceau sa te intrebi daca mananci carne sau parte dintr-un ritual ocult. Aveai impresia ca sunt o ofranda pentru spiritele noptii. Textura, gustul, chiar si sosurile picurand artistic, completau perfect decorul intunecat. Era o experienta care iti provoca simturile – de la privire, la miros si, in final, la gust, facandu-te sa te intrebi daca ce traiesti e real sau doar un vis nebunesc de Halloween.
Barul, despre care ultima data imi aminteam ca era doar o improvizatie dintr-un blat vechi, bineinteles, opera geniului nebun, acum era acum completat cu doua tejghele facute dintr-o platforma de ridicat masini, rebotezata in altarul bauturilor si luminat ca intr-un club de noapte adevarat, cu neoane colorate care parca dansau pe ritmul muzicii sau pur si simplu erau stricate.
Jorge Antonio Pena, cubanezul nebun, o adevarata legenda a lumii cocktailurilor, manevra ustensilele de bar ca un iluzionist. Shakerele, paharele si sticlele zburau prin aer cu o precizie hipnotica, iar fiecare bautura preparata de el era mai mult decat un cocktail – era un spectacol in sine, parca iti oferea o calatorie intr-o alta dimensiune, fiecare mix perfect echilibrat avand puterea de a-ti reseta simturile. Alaturi de el, o doamna misterioasa, imbracata in stilul Dia de los Muertos, isi plimba gratios zambetul printre oaspeti, completand perfect atmosfera suprarealista. Am aflat mai tarziu ca era Muza lui Rasputin, jumatatea lui o prezenta care iti lasa impresia ca ar putea fie sa te vrajeasca, fie sa te trimita direct in alta lume. Nimeni nu stie exact cum o convinge Rasputin sa-l insoteasca la astfel de nebunii.
„Frate, n-ai vazut nimic inca,” mi-a spus un tip costumat in Frankenstein, asezat la bar cu o bere in mana. „Stai sa vezi cand incepe ritualul. Se zice ca Rasputin chiar a chemat spirite anul trecut.”
Lumea era incredibil de diversa: de la copii care alergau prin garaj costumati in supereroi, pana la Catwoman si un tip care se dadea a fi Jason din „Vineri 13”. Fiecare colt al garajului avea un detaliu macabru sau amuzant – un craniu, o panza de paianjen falsa, o lanterna care palpaia sinistru. Mi-am luat o bere si am intrat in hora. Atmosfera era incredibila, si nimeni nu parea sa-si doreasca sa plece prea curand.
Dar fix la ora 11, bam, curentul a picat. Tot garajul a fost inghitit de intuneric, iar muzica s-a oprit brusc. Pentru cateva secunde, nimeni n-a zis nimic. Apoi cineva a strigat: „Rasputine! Ce-ai facut, frate? Ai chemat spiritele gresite!” Toata lumea a ras, dar eu m-am uitat pe ferestrele de sus si am vazut umbre care pareau sa danseze afara, in jurul unui foc. Am iesit cu totii din garaj, iar acolo, in fata halei, un foc de tabara urias stralucea ca o scena dintr-un film horror.
Muzica a revenit, dar de data asta din boxele unei masini, iar lumea s-a strans in jurul focului. Rasputin, cu un Energizant intr-o mana si camera foto in cealalta, povestea despre „spiritul garajului” si cum doar focul il poate alunga. „Dar nu complet!” a zis razand. „Altfel n-am mai avea o scuza sa facem petrecerea asta anul viitor!”
La un moment dat, un tip costumat in vampir a inceput sa joace pe melodiile care urlau din masina, incurajat de o doamna schelet care i-a pus pe cap o coroana facuta din bete. „Tu esti regele spiritelor rele acum!” a strigat ea, iar toata lumea a ras. Nebun si-a dat jos casca de pilot militar si a inceput sa faca poze cu fiecare grup care se apropia de foc.
Petrecerea a continuat pana dimineata, cu povesti nebune, muzica si rasete care se auzeau departe in noapte. Nu mi-am imaginat niciodata ca hala aia, care parea perfecta pentru detailing, putea sa devina un club de noapte atat de viu. Dar asa e Crazy Garage – un loc unde orice e posibil, unde petrecerile sunt la fel de memorabile ca si oamenii care trec pe acolo.
Nebun si Rasputin au fost, ca de obicei, omniprezenti. Doi oameni, dar cu o energie care ar putea intretine o armata. Unul a fost DJ, coordonator de eveniment si sufletul petrecerii. Celalalt – fotograf, gazda, magician al momentelor unice. Cum reusesc doi oameni sa faca toate astea si sa aiba timp sa-ti serveasca o cafea la barul improvizat cand vii la detailing, ramane un mister demn de o noapte de Halloween, dar un lucru e cert: impreuna sunt un duo care ar putea transforma orice garaj intr-o catedrala a magiei si misterului.
Cand am plecat, pe la ora 2 dimineata, inca simteam adrenalina noptii. Motoarele garate in fata garajului pareau sa vegheze tacut peste ce ramasese dintr-o seara halucinanta. Crazy Garage nu e doar un loc... e o experienta.
Si acum stiu sigur: ori de cate ori treci pe acolo, fie pentru un detailing, fie pentru o petrecere, intri intr-o lume unde orice e posibil.
Crazy Garage - Nebunie Curata
Motorul meu nu doar ca arata ca nou – parea ca renascuse. Sub luminile orbitoare ale cavernei, fiecare detaliu stralucea ca intr-un cadru perfect regizat. Vopseaua vibra in nuante vii, metalul parea ca respira, iar liniile elegante ale motorului spuneau o poveste proaspata, gata sa fie scrisa pe drumuri nesfarsite. Era ca si cum sufletul motocicletei fusese trezit dintr-un somn adanc, pregatit sa simta din nou vantul, sa auda sunetul libertatii si sa fie protagonistul altor aventuri. De acolo, din mijlocul halucinant al garajului, motorul meu nu mai era doar un obiect – era o declaratie, o promisiune.
Era o dimineata ploioasa, iar eu ma amuzam pe sub mustati, in timp ce ma uitam la motocicleta mea, mai murdara decat o moneda aruncata intr-un canal de scurgere. Detailing moto? Ce gluma. Credeam ca e doar o chestie de fite, o pierdere de timp. Ce, sa-ti faci motorul mai „frumos” decat a fost cand l-ai cumparat? Ridicol. Dar prietenul meu… stii tu, ala care n-are nici macar un banut pentru o bere, dar motorul lui ar putea concura la un concurs de frumusete… m-a convins sa-i dau o sansa: „Frate, trebuie sa ajungi la Crazy Garage. Acolo nu e vorba doar despre spalat motoare, e o experienta.”
Am zis, „Hai, s-o vedem si pe asta...”
Cand am ajuns, parca am trecut intr-un alt univers. Crazy Garage nu e un atelier de detailing moto, e un barlog al alchimistilor moderni. Un loc unde, in loc sa transforme plumbul in aur, dau o viata noua fiecarui motor care le trece pragul, dar pentru nebuni cu motoare. Fiecare umbra aruncata pe peretii intunecati urla de mister si nebunie. Si daca m-ai intreba ce cauta un tip ca mine intr-un loc ca asta, ti-as raspunde simplu: „Caut sa vad magia.”
Garajul de spalat motociclete? Spatiul ala, un loc unde nu doar motoarele, ci si povestile erau lustruite, era ca o capela cu proiectoare in loc de lumanari. Un loc unde fiecare strop de apa avea un sens, o poveste – o adevarata spalare a pacatelor celor ce sau acumulat dupa ce ai strabatut drumuri prafuite. Si dupa ritualul purificarii prin spalare, motorul meu ajungea in hala aia mare… un loc unde s-ar fi putut da un concert de rock sau ar fi putut avea loc o scena din Razboiul Stelelor, ca tot le place nebunilor sa vorbeasca cu replici din film. Dar, ti-o spun direct, ori cat de direct as putea eu… adevarata magie nu se petrecea in hala aia mare cat un studio de film... Nuu… Piesa de rezistenta?… Coltul ala mic, ascuns… unde Nebun si Rasputin isi dadeau intalnire ca niste vrajitori ai detaliilor.
Nebun si Rasputin – Dincolo de Logica
NEBUN? Da, asta chiar arata ca un tip care a iesit direct dintr-un concert rock din anii ‘80. Cu ochii plini de foc si cu manecile suflecate, asta nu se teme de nimic. Are privirea aia care striga „fara reguli” si cred ca, daca ar putea, ar pune orice motor pe un pedestal de aur. Fiecare detaliu era pentru el un nou tablou, un nou strat de magie. „Uita-te, frate, la asta! Stratul asta de ceramica nu doar ca protejeaza, dar reflecta lumina ca un vis!” De parca motorul ar fi fost o opera de arta – si, sincer, dupa ce l-am vazut in mainile lui, chiar a fost.
RASPUTIN, in schimb, e opusul. Tipul asta are o privire care te analizeaza pana la ultima piulita si barba aia care te face sa te simti ca si cum ai fi in fata unui vrajitor dintr-un alt univers. In loc de revolutii de motoare, el arunca priviri si cateva vorbe cam filozofice: „E ca o fotografie perfecta, stii? Detailingul perfect e o obsesie. Fara obsesie, nimic nu e perfect.” Si sa nu te lase calmul lui sa te pacaleasca, ca Rasputin are un simt al umorului care te loveste fix cand te astepti mai putin. Impreuna, cei doi sunt ca un burnout pe asfalt. Nebunia lor e ca o explozie, un mix de talent si haos care iti schimba ritmul. Nu vrei sa pleci.
Man Cave-ul sau Hala Nebuniei
Si acum sa-ti zic de hala lor… ca daca detailingul nu te da pe spate, locul sigur o va face. Peretii erau ca o galerie de arta din alta era. Poze cu gagici in stil pin-up, steagul american care flutura ca o amintire dintr-o alta viata si gheara de la Monster Energy trona ca un simbol al haosului. Iar la etaj ascuns in spatele unui ecran imens domina sala ca un amvon din bisericile catolice, unde preotul citeste din Scriptura, un pupitru de DJ, gata sa-ti bage in urechi o muzica care sa-ti faca venele sa vibreze… Muzica Diavolului cum ar fi spus Rasputin dojenitor catre Nebun. Aici simteai ca timpul sta pe loc – viata e despre motoare, bere rece si rock'n'roll.
Barul era mic, dar ascundea o poveste, si era suficient cat sa iti ofere fix ce aveai nevoie, de la o cafea tare la un shot rapid de alcool. O fosta vitrina de magazin recuperata de Nebun dintr-un tomberon, era regenerata cu vrajile lui Rasputin pe post de bar, langa care doua butoaie de ulei de motor erau suport pentru o placa de lemn aruncata la intamplare, si care acum sustinea o masina de popcorn ca o relicva sacrosancta. Coltul era completat de un fotoliu de masaj ponosit, ce scartaia de fiecare data cand cineva isi punea spatele pe el. Fiecare scartait era insotit de gemete de placere care se confundau usor cu sunetele unei partide de sex pasionale.
La etaj, te loveai de tot felul de vechituri adunate de-a lungul anilor. „Din totdeauna”, cum ziceau Nebunii. Adica din 1976… Mici comori ruginite, piese de motocicleta care n-au mai vazut asfalt de decenii, inscriptii vechi de prin santiere, telefoane cu disc rotativ sau cu cartele… toate asezate haotic. Panzele de paianjen care le decorau nu erau curatate intentionat, fiind crescute strategic pana la Halloweenul viitor. Atmosfera asta facea din hala lor un sanctuar al pasionatilor de moto, un loc unde trecutul si prezentul se amestecau in haosul perfect.
Oaspetii? De la bikerii cu tatuaje care vorbesc despre drumuri lungi si viteza, pana la tipi ca mine, care habar n-au ce-i aia ceara ceramica, dar care raman pentru ca atmosfera te prinde.
Diminetile si Pauzele Nebunilor
Diminetile la Crazy Garage incepeau lent, cu o cafea adusa tocmai de la poalele Pompeiului. Espresso-ul era un ritual in sine. Rasputin pregatea cuvinte pompoase despre cum aroma reflecta forta unui vulcan stins, iar Nebun il aproba, desi probabil tot ce-l interesa era ca bautura sa fie tare.
E un ritual. Rasputin, cu privirea lui profunda, adauga filosofie la fiecare inghititura. „Nu poti sa te apuci de treaba fara sa-ti setezi intentiile”, spune el. Am ajuns sa uit chiar de ce venisem acolo.
Dar, dupa cafea, vine pauza de marketing. „Cum facem sa rupem monotonia cu o postare?” intreaba Nebun, cu ochii injectati de cafea sau Monster Energy… cine mai stie!?
„Mutam motocicleta. Mutam masa. Mutam tot! Vreau un cadru care sa spuna ca nu e doar o motocicleta… e o opera de arta.” Vocea pitigaiata a lui Rasputin rasuna in toata hala, in timp ce isi juca rolul de regizor scrantit al unui film western imaginar, in timp ce cu mainile in solduri, ordonand ca soarele sa cada fix pe rezervorul motocicletei cu aparatul foto in mana, gata sa capteze momentul perfect.
Si, in sfarsit, incepea pauza de masa, unde gatitul devenea un alt ritual. Nebun isi facea sandwich-urile cu precizia unui chirurg, iar Rasputin explica precum Decanul Facultatii de Nebuni, cum fiecare ingredient trebuie sa fie echilibrat, ca si cum ar fi un strat de ceramica pe un motor.
Aveam impresia ca sunt personajul secundar intr-o scena dintr-un film celebru. Un haos bine regizat, cu personaje care pareau smulse direct din “Zbor deasupra unui cuib de cuci” a lui Ken Kesey.
Eu?… Clar eram un nou pacient, un outsider intr-un sanctuar al nebuniei creative. Rasputin, cu vocea lui ascutita, parea medicul care controla totul, iar Nebun juca rolul ala perfect de rebel simpatic, dar total imprevizibil.
Si tocmai cand credeam ca voi fi tinut pe margine, doar sa privesc, mi-am dat seama ca toata sceneta era doar inceputul. In sfarsit, au inceput sa se apuce de motorul meu. Ca si cum intregul film fusese construit doar pentru acest moment de catharsis. Lumina s-a schimbat… fie din hala, fie din capul meu… iar miscarile lor aveau o gratie hipnotica, de parca fiecare surub slabit, fiecare jet de apa si fiecare strop de ceramica ar fi fost parte dintr-o coregrafie precisa.
Nebun isi freca mainile de satisfactie „Fiecare etapa conteaza”, imi spune el, iar eu nu intelegeam nimic la inceput. Nebun era ca un pictor al detaliilor, iar fiecare miscare pe care o face e ca o miscare de pensula, in timp ce Rasputin cu barba lui de vrajitor, incepuse sa murmure ceva ce suna ca o amenintare „Fiecare strat e o promisiune. Daca-l aplici gresit, ai rupt echilibrul universului.” Motorul meu nu mai era doar o masinarie murdara, era un pacient pe masa de operatie, transformat treptat dintr-o relicva a drumurilor prafuite intr-un monument al stralucirii. Si in tot timpul asta, ma simteam mai mult decat un client. Eram un complice in aceasta nebunie geniala.
Cei doi se plimbau intre latrina, emailuri, oferte si detalii, iar eu ma intrebam daca sunt doar doi tipi care trag de timp sau daca fac parte dintr-un proces mai mare, pentru ca nebuni erau cu siguranta. La un moment dat, am inceput sa ma intreb serios daca vezica ii mai ajuta la suta lor de ani, pentru ca ritmul cu care faceau drumuri spre locul unde si regii merg pe jos, imi sugera fie o problema medicala, fie o competitie tacita de rezistenta. Parca totul era parte dintr-un ritual criptic, greu de descifrat pentru un muritor de rand ca mine.
Vraja Crazy Garage si Ritualul Detaliilor
Am stat acolo patru zile. Patru zile pentru un detailing care ar fi trebuit sa dureze doar cateva ore, dar doar in mintea mea se pare… Realitatea? Patru zile de poveste, timp in care fiecare pas, fiecare frecare, fiecare solutie aplicata devenea parte dintr-un proces sacru.
Nebun soptea aproape religios despre „stratul ceramic care nu doar protejeaza, ci reflecta sufletul motocicletei.” Mereu ingenuncheat in fata motorului, intr-o pozitie ce aminteste de o rugaciune solemna, parea ca invoca spiritele cromului perfect si ale protectiei eterne. In tacerea incaperii, soaptele lui deveneau aproape ritualice, transformand aplicarea ceramicii intr-un act sacru, o ceremonie dedicata esentei fiecarei motociclete.
Totusi, linistea aceea mistica era sparta brusc, fara avertisment, de tipetele lui Nebun. Atunci cand gresea ceva, exploda intr-un torent de injuraturi care rasunau minute in sir, asemenea unui bolnav cu sindromul Tourette… un concert necontrolat ce parea sa concureze cu zgomotul unui motor turat la maxim. Ca si cum scena n-ar fi fost suficient de absurda, injuraturile erau acompaniate aproape de fiecare data de rasul malefic al lui Rasputin ce rasuna din diferitele colturi ale halei. Aparea si disparea asemenea unei entitati efemere, omniprezente, ca un spirit care se hranea din haosul momentului. Nebun, vizibil enervat, ofta adanc, dar nu se putea abtine sa nu arunce un „Macar ajuta-ma, nu rade ca un saman nebun!” inainte sa revina la ritualul sau. Cu toate acestea, nimeni nu parea deranjat… era doar un alt strat al nebuniei care facea din Crazy Garage un loc cu adevarat special.
Nu puteam sa plec. Eram prins in vraja. Filmul care se derula in fata ochilor mei era hipnotizant, un spectacol de sunete, lumini si emotii care ma tinea tintuit pe loc. Reflexiile din ce in ce mai puternice ale luminilor din caverna celor doi, amestecate cu umbrele miscatoare ale uneltelor si gesturile aproape ritualice, ma captivau. Era ca si cum intregul loc conspira sa ma lase fara liberul arbitru, tintuindu-ma intr-un dans fascinant dintre realitate si iluzie. „La noi, nu e doar lustruire”, spune Nebun, in timp ce sterge obsesiv un detaliu pe care nici macar nu-l vedeam. „E vorba despre pasiune si respect pentru fiecare motor care intra pe poarta asta.” Si, sincer, avea dreptate.
Motorul meu nu doar ca arata ca nou – parea ca renascuse. Sub luminile orbitoare ale zgabuzinului, un cuvant reinterpretat de Nebun din italianul sgabuzzino, fiecare detaliu stralucea ca intr-un cadru perfect regizat. Vopseaua vibra in nuante vii, metalul parea ca respira, iar liniile elegante ale motorului spuneau o poveste proaspata, gata sa fie scrisa pe drumuri nesfarsite. Era ca si cum o batrana vrajitoare urata ai zbarcita, ar fi prins viata sub vraja unui elixir misterios, preparat de Rasputin din substante obscure si care ia redat stralucirea, ca printr-o magie nebuneasca. Era ca si cum sufletul motocicletei fusese trezit dintr-un somn adanc, pregatit sa simta din nou vantul, sa auda sunetul libertatii si sa fie protagonistul altor aventuri. De acolo, din mijlocul halucinant al garajului, motorul meu nu mai era doar un obiect… era o declaratie, o promisiune.
"Declaratia luminii" (final cu revelatie sekspiriana)
In timp ce ieseam din garaj, lumina soarelui m-a lovit ca reflectoarele unei scene de teatru, invaluindu-ma intr-o aura de glorie falsa, dar fascinanta. Motorul meu stralucea atat de intens incat parea o creatie divina, un obiect dintr-o alta dimensiune, o sculptura pe roti destinata sa cutreiere lumea, dar parca imposibil de atins.
Ma uitam la el si simteam cum o orchestra invizibila ridica voalul tacerii diminetii, acompaniind acel moment de glorie melodramatica, aproape ridicol. Eram eroul unei pelicule ieftine, iar lumea intreaga parea sa fie a mea, chiar daca, undeva in adancul meu, stiam ca nu era.
Am ridicat mana sa sterg o lacrima imaginara, o lacrima ce nu existase niciodata, dar care totusi imi curgea pe fata. O voce interioara, cinica si ironic amuzata, mi-a soptit: „E doar o motocicleta, eroule!" Dar nu era doar o motocicleta. Era o declaratie. O promisiune ca magia exista, chiar si in cele mai absurde momente.
Insa, in acea clipa, intrebarea a aparut, ca un ecou stravechi: „A fi sau a nu fi?" A fost doar un vis? M-am trezit? Sau, poate, toata aceasta poveste era doar o umbra a unui vis dintr-un alt vis, ca o himera care se destrama in lumina realitatii.
Reflexiile luminii dansand pe metalul stralucitor mi-au confirmat-o. Poate ca realitatea nu este niciodata ceea ce pare. Poate ca magia, ca si lumina de la Crazy Garage, este o iluzie. Dar, cu toate acestea, magia ramane. In fata acelui motor, intre realitate si vis, am inteles ceva: suntem eroii unei povesti pe care o traim, si totusi, suntem doar visatori in mijlocul unei lumi care nu ne apartine cu adevarat.
Crazy Garage nu e doar un loc – e scena unei povesti, unde eroii, cu sau fara pelerine, isi lustruiesc nu doar motocicletele, ci si sufletele, pe doua roti. Caci, intr-un final, intre vis si realitate, poate ca tot ce putem face este sa urmam reflexiile luminii, fara sa stim niciodata daca suntem treziti sau doar visam.
De la Karting la Anduranta – Povestea celui mai tanar membru Crazy Garaj
Pentru Crazy Garaj, David este mai mult decat un pilot. Este un simbol al pasiunii pentru motoare, al disciplinei si al motivatiei. Reprezinta tot ce e mai bun in lumea motociclismului si a motorsportului, fiind un exemplu pentru oricine vrea sa-si urmeze visul, indiferent de varsta.
Dupa ce s-a incalzit pe pistele de karting, David a facut pasul spre cursele de anduranta si a reusit sa ne demonstreze ca nu e doar un copil cu talent, ci un pilot cu adevarat serios. 2024 a fost un an de tranzitie, iar la finalul sezonului, chiar daca nu a participat la toate etapele, David a reusit sa se claseze pe locul 6 din 21 de piloti in clasa Monomarca Logan Cup, un rezultat care spune totul despre dedicatia lui.
Anul a inceput pentru David cu o concentrare pe competitiile internationale de karting, asa ca a ratat primele doua etape din Romanian Endurance Series (RES). Dar, chiar daca nu a putut sa participe la inceput, pregatirea lui in karting i-a dat baza necesara pentru a face fata in anduranta. Acum, ca a ales sa se concentreze pe cursele auto, a renuntat la antrenamentele pe karting si se concentreaza doar pe ce e mai important in acest moment – sa invete totul despre cursele de anduranta.
Nu a avut un program complet de curse, dar a reusit sa obtina locul 6 in clasamentul final, un rezultat care nu poate decat sa impresioneze, mai ales ca a fost prima lui participare in aceasta competitie. Cu un loc pe podium in Transilvania Motor Ring, la categoria de sprint, si cu evolutii constante pe parcursul anului, David a demonstrat ca e pe cale sa devina un nume mare in motorsport.
Cand nu este la scoala sau la motocross merge la inot, pentru a-si imbunatati rezistenta fizica. Aceste sesiuni nu sunt doar o modalitate de a ramane in forma, ci si o metoda de a-si creste capacitatea de efort, esentiala in cursele lungi si solicitante de anduranta.
Alaturi de Sergiu Nicolae invata si isi pune in practica toate cunostintele si invataturile acumulate in timpul antrenamentelor si competitiilor. El evolueaza sub indrumarea si cu ajutorul unei echipe cu profesionisti cu experienta, care il sustin in fiecare pas al carierei sale.
Pentru Crazy Garaj, David este mai mult decat un pilot. Este un simbol al pasiunii pentru motoare, al disciplinei si al motivatiei. Reprezinta tot ce e mai bun in lumea motociclismului si a motorsportului, fiind un exemplu pentru oricine vrea sa-si urmeze visul, indiferent de varsta. Aici, in garajul nostru, se simte acasa, iar noi suntem mandri sa-l sustinem in fiecare pas al carierei sale.
Viseaza sa participe la toate etapele din Romanian Endurance Series in 2025 si sa continue sa urce in clasamente. Cu fiecare antrenament si fiecare cursa, se pregateste tot mai mult pentru viitoarele sale provocari si pentru o posibila cariera in GT4. Si, cu siguranta, Crazy Garaj va fi alaturi de el, oferind un loc unde pasiunea pentru motoare se traieste la maxim, zi de zi.
Un Garaj Nebun…
FAMILIA. Este dorinta acerba a nebunilor din Garajul Crazy. Un hub moto, care sparge bariere, concepte si reguli. Un loc sub soare unde tot ce tine de pasiunea pentru doua roti se aduna. Se cerne. Se rezolva. O fratie ce demonteaza factorii rigizi ai mediului. O unire. Poate nu de principate, dar de nevoi!
Regula jocului…
Cand te gandesti la o afacere, te gandesti, automat, la mecanismele succesului: Profit, Management, Departamente, Brand, Comert, CEO, .... si toate celelalte aspecte de unde rezulta macro-viata de business.
Un mecanism structurat, viu, perfect pus la punct. O piramida functionala. Un musuroi de furnici. lar, in furnicarul acesta, ai indivizii. De la mic, la mare, fiecare cu scop clar delimitat.
Contractual. Programat. Orarul este un program al muncii. Pre-stabilit. De fapt, intreaga noastra societate este bazata pe astfel de reguli de functionare si repaos. Reguli care ajuta, care faciliteaza atingerea de obiective. Reguli care nemultumesc, care ingradesc libertati. Dar, oricum ar fi ele, reguli. Mini patrate, trasate cu creta pe asfalt. Fiecare in patratul lui. Fiecare cu patratul lui. Nu s-ar putea altfel. Altfel, ar fi haos. Anarhie. Sau, oare...?
Regula nebunului…
Te-ai putea, oare, gandi la o afacere, fara sa te gandesti la bani? La profit? La vanzari? La castig?
Nu. Nu, pentru ca mintea nu ar putea concepe un nonsens ca acesta. Definitia cuvantului "afacere" porneste de la conceptul de obtinere a profitului. Acesta este scopul suprem. Nu poate fi altul. Sau, poate...?
La marginea Bucurestiului am gasit un garaj nebun.
Crazy Garage isi spune.
Si are dreptate. Este un garaj. Si este cat se poate de nebun. Din punctul de vedere al unui CEO de succes, afacerea Crazy Garage se afla la limita subzistentei. Din punctul de vedere al Crazy Garage, insa, afacerea se afla exact acolo unde si-a dorit sa se afle. lar noi, publicul, suntem rapiti, trimisi cu forta intr-un alt matrix, unde regula jocului dispare. Este inlocuita cu regula nebunului. Si,... deocamdata, nu intelegem nimic. Pentru ca suntem incepatori ai jocului.
Care este jocul?
Crazy Garage si-a dorit, poate, candva, in '76, sa fie un brand de succes. Acuma, sa fim seriosi, cine nu si-ar dori sa sparga piata cu vanzari de top si sa coordoneze o afacere de milioane de pe buza unui yaht andocat in Monaco?! Nebunii. Exact!
Numai niste nebuni ar putea....ah...stai.
Astia cu Garajul lor Nebun. Astia ar fi capabili sa refuze yahtul ca sa stea la margine de Bucuresti sa mestereasca la motoare. Si, nu numai ca au fost capabili sa faca asemenea gogomanie, au lansat in piata un nou joc. Un joc pe care nu oricine ii poate juca. Un joc pe care nu oricine ii poate pricepe. Un joc care, deocamdata, se aliniaza cu alte planete. Nu cu cea care guverneaza banii. lnteresant?
Care e sloganul Crazy Garage?
Pai, sa stii ca n-au nici slogan. Abia daca au sediu social. Au zis ca pe ei nu ii poti cuprinde intr-un singur motto. Si, s-au si enervat putin cand au auzit cuvantul "slogan". S-au ofuscat la gandul ca ar putea fi bagati in oala politica, sau oala alora mafioti.
Au nebunii, totusi, un concept?
Nu, nu au!
Te simt. Esti deja iritat. Ti-am spus cate nu fac cei de la Crazy Garage. Cate nu cred. Cate nu spun. Cate nu accepta. Dar, totusi, ce face Crazy Garage? Si, cine este Crazy Garage?
Crazy Garage este, in sine, un concept. Si, da, este si o afacere. Doar ca, un altfel de afacere. 0 adunatura de pasiuni si sentimente, amestecate toate. Dar, care pornesc de la o radacina comuna: pasiunea pentru motociclete. lar, asta nu este un slogan!
Un arbore genealogic
Asa arata structura Crazy Garage. Punctul de inceput este motocicleta. De aici deriva, structurat, parti de sine statatoare, fiecare cu importanta ce prevaleaza prezentul, asa incat, viitorul sa aiba o matrice mai buna. Daca motocicleta este "nasterea", "incipitul", gasesti, imediat sub ea, structurile ce, la randul lor, se starnesc din ea. Capisci?
Hai cu schita, sa priceapa iapa!
La Garajul asta Nebun, se intampla tot, si totul se intampla in fiecare secunda! Tot ce tine de moto are loc aici. Caci, motocicleta vine la pachet cu nevoi! Transportul. Vital. Important. Contra cronometru. Pe viata si pe moarte. Ambulanta. Se intampla. Ai nevoie. Te lasa cablul de ambreiaj. Detailing-ul. Un mod de a fi. Tinerete. Sanatate. Bunastare. Echipamente conexe. Necesare. Echipamente pentru rideri. Datatoare de viata. lnstructaj. lndrumare catre cursuri acreditate si scoli bune. Manipulare si manevrare. Know-how. Merch. Adica niste toale. Ca, doar n-oi umbla in fundu' gol. Papa bun. Caci, ride-ul pe stomacul gol nu e o idee! Copii. Generatia ce ne prinde din urma, si care va prelua stafeta. De unde? De sus! Comunitate.
CE NEBUNIE!
Unirea Principatelor
Ei, nu chiar, dar cam asa ceva. Tot ce am scris mai sus porneste de la Big Bang. Unde Big Bang este aparitia motocicletei. lar finalul este FAMILIA. Este dorinta acerba a nebunilor din Garajul Crazy. Un hub moto, care sparge bariere, concepte si reguli. Un loc sub soare unde tot ce tine de pasiunea pentru doua roti se aduna. Se cerne. Se rezolva. O fratie ce demonteaza factorii rigizi ai mediului. O unire. Poate nu de principate, dar de nevoi!
Ce am inteles noi?
Sigur, nu multe! Caci, sa descifrezi structura mentala a unui nebun este o excursie in necunoscut! Dar, am inteles ca niste dezaxati, au refuzat un yaht in Monaco, pentru a se stabili aci', la periferie. Am mai inteles si ca, daca avem o motocicleta, sau o pasiune in directia asta, locul unde trebuie sa batem la poarta este Garajul Nebun!
Sfarsitul unui inceput
Ma rog, as fi putut sa numesc acest capitol "Concluzii", dar am vrut sa sune simandicos. Stii ce NU e simandicos, insa? Curajul Crazy Garage de a strange randurile. Si, curajul asta iti da tie o oportunitate: atunci cand ai nevoie de piese de schimb pentru motocicleta ta, vii la Crazy Garage! Atunci cand nu stii ce echipament de protectie sa alegi, vii la Crazy Garage! Cand vrei sa ii arati pustiului tau un stil de viata responsabil, vii la Crazy Garage! Ce sa mai, muti motorul? Il muti cu Crazy Garage! lar daca ai nevoie doar de un respiro pentru trup si suflet, vii aici, la Crazy Garage, unde te asteapta un burger de te lingi pe degete, prieteni buni si relaxare! Familia nebuna a Crazy Garage se largeste, cat e lumea de mare!
DAVID…our PRIDE and JOY…
Aceasta este povestea unui pusti tacut, grabit, cu drum dinainte, si a destinului care il asteapta. In varful sportului. Este povestea a ceea ce este in joc pentru un pusti cu mult nerv. Cu vana. Tot ce poate fi castigat. Si tot ce se poate pierde, cand mergi dupa glorie cu viteza.
0,2 milimetri de ovul fecundat.
Transformare vulcanica – iubire, foc, lava, abur, cenusa. Si de la capat. Placutul cresterii consuma mediul. Il foloseste pentru sine. Constructie de gene. Din gene. Alese. Intelese. Stiute. Imens efort evolutiv. Numarat in zile. Apoi, in saptamani. Atentie! Fara alcool si tutun. Fara cafea! Dificil, dar facubil! In timp ce se dezvolta coarda spinala ce avea sa ii fie coloana de adevar, barbosul ii explica arhitecturi, atingand cu obrazul burta mamei. Fatul se cheama David. Cel iubit. Increngatura de sentimente, de sunete, de iubiri. Ochii deveneau, incet, apropiati, plini de limpezime in negura culorii. Pleoapele il vor ajuta sa mijasca privirea, sa strapunga tinutul din fata lui, sa tinteasca departe, departe, peste obstacole! Barbosul se apasa deseori cu urechea pe burta ei. Cautand bataile inimii. Cautand mirosul. Cautand copilul. Cautand omul ce va fi om – parte din barbos. Dupa un timp, barbosul canta povesti – tot lipit cu urechea de burta mamei. Patimas, lovind cu picioarele, David anunta ce va fi. O plamada fantastica de puteri. Barbosul stia ca David va fi puternic. Pusese, doara, samanta intr-un borcan cu iubire. Plamada rasufla, stabil si sigur, ca un metronom. 50 de centimetri de copil. 500 de frici. 5000 de discutii. 50000 de imbratisari. Era bun laptele, dar doar cu vocea barbosului in timpane. Barbosul nu a fost dintotdeauna barbos. David stie asta. Dar, odata cu David, barba tatalui lui a crescut – mandrie peste ani. Barba tatalui este metafora cresterii fiului. Iar fiul este cel puternic. Cel iubit!
28 ianuarie 2011
Iti mai aduci aminte? Era zapada? Era munte? Era mare? Era soare? Era stea?
Erau minus 19 grade! O prima baie: plange mama, plange barbosul, plange si David! David s-a nascut iubit. Si, pentru ca s-a nascut iubit, s-a nascut puternic. Si, din imensa iubire, si, din imensa pasiune, si, din imens curaj, David alege. Alege sa strapunga o copilarie banala, sa treaca dincolo, sa fie eroul-copil. Sa fie model.
Poate
Poate ca a vazut un film. Poate ca l-a auzit pe ta’su. Poate ca a fost, dintotdeauna, in sangele lui aprig. Poate ca, insusi sangele lui aprig a curs altfel de cat al tau. Sau al meu. Cert este ca, intr- o buna zi, pe cand David abia ajungea la stergarul de pe etajera, a hotarat. Nu a hotarat ca oricare alt copil. Nu a hotarat jucarii. Nu a hotarat eroii de carton, nu a hotarat vreun film animat si nici vreo inghetata aparte. David a hotarat karting! Decizia ferma m-a dus cu gandul la un fiu de viking, care cu indarjirea mostenirii ancestrale, hotaraste sa ii fie greu, in loc sa ii fie simplu. Hotaraste sa mearga pe poteci abrupte, in loc sa paseasca pe asfalt neted. Hotaraste el,… el,… o galma de om in devenire, sa fie deschizator de drumuri.
Strans
Strans in protectii. Mereu strans. O mana de om intr-o mare de protectii. Un soi special de corset ce tine, ce tintuieste. Ce frige. Ce lasa, la o adica, vanatai pregnante. Strans in costiera dura, te simti sufocat. Te simti incatusat. Te simti amenintat si lipsit de libertate. Nu si David. David se simte liber, dincolo de armura sigura, el vede viitorul, vede trasa. Vede apexul care se contureaza inaintea lui, sub forma unei dungi de creion, trasata de un pictor al dracului de crunt. Pictorul asta, ca un dumnezeu al timpului si spatiului, iti deseneaza geografii. Dar, o data cu geografiile, iti impune timpi ai existentei. Imposibil este cuvantul care descrie cursa. Iar pilotii - semizei care fac din IM-posibil, POSIBIL. Orele devin minute, iar minutele devin secunde, intr-un dans pe buza prapastiei intre viata si moarte. Intre succes si esec. Intre curaj si abandon. Iar, abandonul nu este o poarta de iesire. Nu este o solutie. Nu este nici macar un gand fugitiv. Nu si pentru David. Pentru el exista doar trasa. Pentru el, exista doar manevrabilitatea volanului, care conduce cele patru roti catre victorie. Iar victoria nu se lasa mult asteptata!
33
33 este un simbol mare, cu numeroase semnificatii. 33 de vertebre. 33 de incheieturi ale piciorului uman. 33 de sectiuni ale globului pamantesc. 33 de zei hindu. 33 de deva – zei- ai buddhismului. 33 de incercari ale compasiunii. 33 de minuni ale lui Iisus. 33 de fii si fiice ale lui Iacov. Deloc intamplator, Regele David guverneaza Israelul timp de 33 de ani. Ce curios ca David primeste numarul 33! Curios, pentru ca nu vei gasi nimic intamplator la relatia profunda ce David are sa o consolideze cu numarul sau norocos. 33 este pe pista! 33 depaseste! 33 ajunge la finish line! 33 de lacrimi si 33 de picaturi de sampanie – pentru copii! 33 începe. Un copil cautand viteza. Stabilitatea. Performanta. Este dificil. Așa începe. Ce incepe?
Cautarea
Gaseste cea mai rapida trasa. Cea mai corecta. Cea mai stabila. Si apoi afla cum sa mergi mai repede. Procesul de transformare - focul din inima - în viteza. Aer in fata și ardoarea unui copil dispus sa riste totul pentru a castiga. Timpul este vrasmas. Fractiunile de secunda, pierdute, sau castigate, duc la infrangere, sau victorie. El stie – are cativa ani. Si cativa ani la dispozitie sa faca performanta. Este contratimp. Mereu, nu doar pe pista. De indata ce intra in kart-ul ce il asteapta tacut, ca un monstru netrezit inca la viata, David are alte date! Altele decat cele ale mele, sau ale tale. El respira altfel. Gandeste altfel. Are piele-solzi- simturi trezite la viata, de o acuitate speciala. Trebuie sa fii cu adevarat special sa gusti din pocalul cu pericol la asa o varsta frageda si sa nu iti mai ajunga! Sa vrei din ce in ce mai mult, cu atata ardoare ca nu se poate numi altfel decat iubire! Iubirea de motorsport!
Ud
Cursele pe timp de ploaie sunt o alta piatra de moara! Lupta se desfasoara personal – cot la cot – intre dumnezeirea ce decide vremea si amaraciunea prin care pilotul e dispus sa treaca, tocmai pentru a patrunde trasa, prin apex, spre finish! Ud inseamna gol in fata pericolului. Asfaltul mai putin aderent, fieratania mai putin stabila. De 1000 de ori incercarea mai grea! De 1000 de ori mai periculos. 1000 de sanse in minus. Ud inseamna o matematica a dificilului ce nu serveste campionului. Ud – o istorie a greului pe pista!
Actul doi - Scena 1
Un Goliath al lui David! O fantastica descoperire! Nu stiu cand, nici cum, nici unde. Stiu ca! Atat mi-a spus! Mi-a spus ca! Nu ca ar fi avut vreme sa stea la povesti cu mine. Mana mea nu prindea suficient de repede cuvintele notate. Povestea cu o rapiditate a unui animal haituit, in fuga continua, pe viata si pe moarte. Un dans al iubirilor: David descopera motocross-ul. Oscileaza cu intensitate intre doua si patru roti. Senzatii si abilitati diferite. Am in fata ochilor un copil care nu are timp de prostiile mele de adult. Nu are timp de mine, de textele mele, de metaforele mele, si nici nu poate fi „cumparat” cu vreun bonus la locul de joaca, sau vreo fantastica si moderna figurina de erou. David are treaba. Nu are nicio secunda de pierdut! Fiecare clipa a pustiului este deja vanduta! Vanduta visului. Vanduta sportului! Vacantele de la scoala inseamna antrenamente la karting, sau la motocross. Cand nu poate face nici karting, nici motocross, atunci cand intra in plin sezon rece, David il roaga pe barbosul lui sa il duca sa miroasa benzina de la pompa benzinariilor. Zice ca ii e dor. Ii e dor de miros, iar mirosul ii trezeste toata emotia si intensitatea sportului! Sport?! Iar am zis „sport”?! Iertati-ma, am vrut sa scriu „pasiune”!
Drama
Dupa 4 ani de karting intens, dragostea pentru doua roti incepe sa urle in David. Asa ca, motocross-ul devine linie directiva atunci cand nu e pe pista de karting. Balansul intre cele doua il costa pe David. Cele mai dure antrenamente au loc in Italia si Spania. Acolo este punctul in care David are sa se ridice la cele mai inalte asteptari! Il doare? Sigur ca il doare! E obosit? Rupt! E foame, e cald, e frig? E oricum vrea el sa fie, cata vreme gandul bun al pasiunii il mana de la spate peste obstacole! Iar, dragii mei, obstacolele nu sunt numai pe piste! Intre antrenamente are de facut teme. Serile, cu ochii impaienjeniti de oboseala, cu trupul pulsand a dureri, David face teme. Ar vrea sa arunce caietele. Ar vrea sa se elibereze. Dar, precum armura dura, obligatorie pentru siguranta lui, asa e si scoala! David a aflat de mic cum pasiunea costa, iar performanta cere sacrificiu! Si executa rolul fara sa se planga, fara sa scanceasca, fara sa cracneasca. Tacut. Tacut ca un titan! Si e doar un pusti...!
In sa
Podiumul e murdar in motocross. Mereu. Ar fi ciudat sa fie altfel. Privirea se schimba. E dura. Incruntata. Apriga. Trebuie sa vada departe. Sa scruteze trasa, sa calculeze manevre. O mana in gaz. Cealalta dezmiarda ambreiajul. Frana – cat mai rar. Oricum periculos. Nu bloca roata! Da-i! Gaz. Apex. Namol. Viziera murdarita si privire incetosata! Gaz! Nerv. Gaz! Salturi peste damburi. Riscant, dar executate! Trece! De la o etapa la alta, de la un traseu la altul, de la o categorie la alta! Trece. Nu are timp de lauri. Intr-un colt, infrigurati si mereu infricosati, mama si tatal au palmele ude. Ude de frica. Ude de uimire. Ude de prea multa iubire. Ude de mandrie. Lacrimi in ochi? Doar pe ascuns. Plin de namol, plin de praf, plin de mizerie, trece! Izbuteste! Dovedeste!
Drept
Drept nu exista in motocross. Exista aplecat, dur, tras, saltat, smucit, murdar, lovit. Este adrenalina amestecata cu emotie, miros de benzina si ceva ce seamana cu prima iubire de atunci – de cand erai adolescent. Este istovitor. Este risc asumat. Si, tocmai fiindca este risc asumat, antrenament si devotament, este iubirea intens adolescentina a maturitatii! Ca dansul ielelor! Pilotul trebuie sa ia decizii dificile, sa fie inteligent si calculat, sa citeasca trasa, cursul, dar, mai ales, pilotul trebuie sa stie sa forteze. Sau, sa renunte. Sa struneasca, sau, sa dea gaz! Pilotul trebuie sa aiba stapanire de sine!
Prabusirea
Accidentul. Doare. Iti distruge motorul. Iti distruge corpul. Iti distruge sansele. Asa ca ...trebuie sa lupti. Sa rezisti. Sa dovedesti. Sa poti. Fiecare tura. Fiecare curba. Fiecare secunda. Complet. Lupta pana la capat. Lupta pana sus. Lupta. Pentru ca, desi accidentul este negura cosmarului unui pilot, sansele sa treaca printr-un eveniment riscant sunt imense. Alegerea de a te pozitiona, fara impuls de autoconservare, sub secure, zi de zi, clipa de clipa, ceas de ceas, este uluitoare. Depaseste granitele de cuprins ale mintii ordinare. De aceea, o minte ca cea a micului nostru erou nu este una ordinara, ci extra! Parasirea cursei nu este o varianta. N-ai timp sa te vaiti. N-ai timp sa te scuturi. Oricat doare, oricat mintea iti spune „stop”, oricat esti de constient ca nenorocitul de accident ti-a consumat secundele victoriei, te ridici! Te urci iar pe monstrul de fier si continui cursa! Pana la final!
Impuls, Raspuns, Lectie
David alege sa isi spuna povestea, astfel incat sa inspire si alti copii de varsta lui catre performanta! Cauta o solutie pentru asta si gaseste un spatiu perfect pentru a indemna la curaj! Ajunge sa fie imaginea CrazyGarage Kids. O platforma a comunitatii moto si nu numai, care sustine sportul pe doua roti si nu numai. CrazyGarage Kids indeamna la o viata faina, sanatoasa, structurata. Platforma promoveaza un altfel de stil de viata pentru cei mici! CrazyGarage Kids, prin David, doreste sa teraseze calea catre accesul mai facil la sport!
Aceasta este povestea unui pusti tacut, grabit, cu drum dinainte, si a destinului care il asteapta. In varful sportului. Este povestea a ceea ce este in joc pentru un pusti cu mult nerv. Cu vana. Tot ce poate fi castigat. Si tot ce se poate pierde, cand mergi dupa glorie cu viteza.
Da inapoi!
„Atunci cand iti doresti ceva cu adevarat, tot universul conspira spre realizarea acelei dorinte!” P.Coelho
Asta este cadoul autorului catre tine, David! Pentru ca, la randul tau, daruiesti si esti! Motiv de inspiratie, de angajament si de drive!
Fin.
DE CE ESTE NECESAR SA ALEGI TRANSPORTUL PROFESIONIST PENTRU MOTOCICLETA TA?
De cate ori ai fost nevoit sa iti transporti motocicleta in loc sa te transporte ea pe tine, probabil ca ai ajuns la concluzia ca este mai usor de zis decat de facut. Si daca nu a fost nevoie... e suficient sa iti imaginezi ce insemna asta.
De cate ori ai fost nevoit sa iti transporti motocicleta in loc sa te transporte ea pe tine, probabil ca ai ajuns la concluzia ca este mai usor de zis decat de facut. Si daca nu a fost nevoie... e suficient sa iti imaginezi ce insemna asta.
Daca ai gasit o motocicleta la un dealer din capatul tarii sau poate ca vrei sa faci un ride prin Spania dar nu ai timp sa mergi pe motocicleta in ambele sensuri, ori pur si simplu ai ramas undeva in pana.. indiferent de motivul pentru care a fost generata nevoia, un lucru este cert: motocicleta trebuie transportata.
Si incep intrebarile: O transport eu singur? Oare ce imi trebuie pentru transport? Am cui la masina? Incape pe rampa? Stai ca nu am rampa...Cum o imping, cine ma ajuta? Nu o fi mai simplu sa chem o platforma? Si daca vine platforma... aia cum o leaga? Mai bine o duc eu?... Dar cum?... Si tot asa pana ametesti.
Hai sa potolim vartejul si sa ne gandim un pic la rece!
Ce optiuni ai pentru transportul motocicletei?
Pai cred ca sunt trei optiuni principale:
Iti transporti singur motocicleta;
Apelezi la un transportator auto sau de marfuri generale;
Apelezi la o companie specializata exclusiv in transportul de motociclete
As vrea sa spun ca una din ele este singura castigatoare dar nu e chiar asa. Oricare din variante poate aduce avantaje si dezavantaje... si mai mult decat atat, oricare dintre cele trei variante este cea mai buna in functie de situatia in care te afli.
Asa ca ar trebui sa le analizam un pic si sa vedem cum o scoatem la capat.
VARIANTA TRANSPORTULUI PE CONT PROPRIU
De ce ai alege sa faci asta? In general aceasta varianta este aleasa de cei ce sunt nevoiti sa isi transporte des motocicleta. Practic asa am inceput si noi aceasta afacere de la prea multe motociclete si prea multe transporturi.
Fie ca esti endurist, choperist sau sportiv, daca ai ales sa iti transporti singur motocicleta trebuie sa te asiguri in primul rand ca stii ce trebuie sa faci si sa o faci corect. Pentru asta trebuie sa urmezi cativa pasi:
Alegi corect platforma in functie de nevoi, motocicleta si nu in ultimul rand in functie de masina... iar daca dispui de o dubita ai scapat chiar ieftin.
Daca nu ai ales o platforma de transport liftabila, in functie de inaltimea platformei si de greutatea motocicletei iti alegi rampa fara de care nu poti urca motocicleta pe platforma sau in dubita.
Odata urcata motocicleta pe platforma de transport aici ar trebui sa existe un suport pentru roata fata care ne-ar ajuta sa mentinem motocicleta stabila pana la legarea ei completa.
Pentru asigurarea motocicletei ai nevoie de sisteme de legare cu crichet si protectii moi pentru a nu deteriora vopseaua la strangere si la transport.
Cam astea ar fi echipamentele de care ai nevoie, par putine dar se aduna ceva banuti de cheltuit. Totusi nu scapi chiar asa usor... trebuie sa inveti sa manipulezi toate aceste echipamente si mai ales motocicleta, trebuie sa ai un loc in care sa le tii pe toate... dar nu vreau sa te descurajez. Pana la urma nu e greu, inveti repede si te mai ajutam si noi. Cu siguranta vom face un articol special pe subiectul acesta. Important este sa faci lucrurile cu rabdare si atentie.
VARIANTA IN CARE ESTI STRANS CU USA SI APELEZI LA UN TRANSPORT AUTO SAU DE MARFURI GENERALE.
Aceasta este cea mai inconfortabila situatie in care te poti afla. Ori ca nu ai gasit un transportator specializat ori ca te-ai zgarcit si ai crezut ca nu are ce sa se intample ori pur si simplu nu ai stiut ca sunt transportatori specializati de motociclete, inima ta va fi cat un purice pana la momentul in care bolidul tau a ajuns in siguranta la destinatie.
De ce spun asta?
Pai pe cat de usor pare de zis pe atat de greu este de facut. Cel care executa transportul trebuie sa stie sa manipuleze motocicleta, sa stie sa o lege, sa aiba exercitul incarcarii si descarcarii, folosind rampa potrivita.
O fi cea mai ieftina varianta dar cu siguranta este si cea mai riscanta. Nu de multe ori am vazut motociclete cazute, zgariate sau mai rau... lovite.
Si atunci?!... ce faci?... Hmmmm....
Daca esti strans cu usa... asa cum spuneam mai sus... iti iei inima in dinti si te apuci de sunat. Suni la toate numerele de pe OLX pana cand gasesti pe cineva care pare ca are habar si cu care pare ca poti sa lucrezi. Caci da, va trebui sa lucrezi si tu. Sa fii sigur ca nu o scapa de pe rampa, ca nu o da de toti peretii in duba, ca are de ce sa o lege si ca nu se rastoarna la primul colt.
Pentru asta te pot ajuta cu cateva intrebari de bun simt pe care sa i le pui domnului: Cu ce faceti transportul? Care este sarcina maxima a rampei de incarcare? Cu ce tip de chingi veti lega motocicleta? In cate puncte o puteti asigura? Aveti ceva poze cu alte motociclete transportate?
Asa ca mai bine uita de varianta asta si suna un prieten. Cu siguranta vei gasi pe cineva cu experienta sau, de ce nu, poate chiar un profesionist.
VARIANTA IN CARE ITI TRANSPORTI MOTOCIcLETA CU UN TRANSPORTATOR SPECIALIZAT
Daca varianta transportului in regie proprie nu este pentru tine, daca tii la motocicleta ta si crezi ca merita protejata, daca nu iti plac jocurile de noroc, ti-a mai ramas o singura varianta:
Un profesionist
Pai ce? O sa ma intrebi... Exista asa ceva?
Bineinteles ca exista. Un transportator specializat in transportul de motociclete stie ce este o motocicleta, ce parti componente are, deci ce nevoi are. Stie cum se manipuleaza, stie cum se leaga, stie cat de greu se intretine o motocicleta. Stie si cat de sensibila este o motocicleta si cat de important este sa nu afecteze nici o componenta de care depinde viata ta. Si stie toate astea pentru ca iubeste motocicletele. Pentru ca le respecta.
Daca motocicleta ta are o vopsea speciala sau are o caracteristica speciala unica, ori nu vrei sa fie transportata prin ploaie sau ninsoare, singura solutie este un transportator specializat in transportul de motociclete.
O companie specializata, pe langa experienta, va avea echipamente specializate pentru cele mai multe tipuri de motociclete si pentru cele mai diverse situatii. Platformele si dubele unei astfel de companii au fost prevazute cu diverse sisteme de ancorare pentru a facefata provocarilor oricarei motociclete indiferent de inaltime, greutate sau forma.
Totusi, tocmai din acest motiv costul unui transport specializat de motociclete este foarte posibil sa fie mai mare decat transportul cu platforma auto sau de marfuri generale, dar cu siguranta mai mici decat daca ai incerca sa transporti singur motocicleta daca asta nu face parte din rutina ta.
Daca ai cautat deja pe Google un transportator de motociclete, probabil ca deja ai gasit multi care se lauda ca au facut asta. Totusi analizeaza cu atentie rezultatele cautarii si incerca sa determini daca regasesti in descrieri sau in fotografiile de profil macar o parte din echipamentele enumerate in articolul meu.
Inainte de a te decide cum vei face transportul, compara ofertele si analizeaza riscurile expuse de mine sau oricare alte riscuri iti poti imagina legate de procesul de transport.
IN CONCLUZIE... EU CU CINE TRANSPORT MOTOCICLETA?
Pai e simplu... indiferent de motivul pentru care faci transportul, trebuie sa te asiguri ca motocicleta ta ajunge in siguranta la destinatie si in stare impecabila.
Daca nu ai experienta si echipamentele necesare sa realizezi singur transportul, apelezi la un profesionist.
Si ce sa vezi. L-ai gasit ! Suntem noi Crazy Garage Bucuresti!
Suntem una dintre putinele companii cu adevarat specializate in transportul de motociclete din Romania si ne place sa ajutam motociclistii.
Cand veti avea nevoie de transport Nebun si Rasputin sunt aici pentru voi.
Ce este detailing’ul motocicletei?
Detailingul, asa cum reiese si din numele sau, este procesul detaliat de intretinere, protectie si restaurarea aspectului componentelor unei motociclete pentru a o mentine stralucitoare, curata si functionala.
Detailingul, asa cum reiese si din numele sau, este procesul detaliat de intretinere, protectie si restaurare a aspectului tuturor componentelor unei motociclete pentru a o mentine stralucitoare, curata si functionala.
Procesul de detailing presupune realizarea unor operatiuni desfasurate intr-o etapizare stricta, respectand atat timpii recomandati de producatorii produselor folosite precum si conditiile tehnice sau de temperatura. Spalarea se efectueaza intotdeauna intr-un spatiu acoperit, protejat de razele soarelui sau de vant, iar restul operatiunilor se realizeaza intr-un spatiu inchis. In acelasi timp este nevoie de utilizarea unor echipamente si accesorii specializate pentru fiecare etapa in parte. Atunci cand nu sunt indeplinite toate criteriile unei abordari profesionale ale procesului, exista mari sanse ca rezultatul final sa fie chiar deteriorarea iremediabila a suprafetelor.
De ce este necesar sa optam pentru detailing’ul motocicletei si care ar fi beneficiile acestui proces?
Fiind un proces de curatare si intretinere in detaliu al fiecarei parti componente ale motocicletei, inclusiv a jantelor, a caroseriei, a motorului, a seii, gentilor si al comenzilor, pe parcursul acestui proces, se pot detecta probleme sau defectiuni in timp util, astfel incat sa poata fi remediate inainte de a deveni o problema majora. Acest lucru poate ajuta la mentinerea performantei motocicletei si la prevenirea costurilor de reparatii majore.
Totodata curatarea detaliata ajuta la eliminarea murdariei si a petelor de pe motocicleta, restabilind aspectul sau original si ajutand la prevenirea coroziunii si a uzurii componentelor pastrand astfel aspectului estetic al motocicletei si functionarea tuturor echipamentelor si al comenzilor.
Una din operatiunile de detailing este corectia suprafetelor vopsite prin lustruire sau asa cum il stim cu totii Polish-ul. Aceasta operatiune are ca scop indepartarea zgarieturilor fine, a imperfectiunilor si a petelor din lacul de protectie a vopselei, precum si imbunatatirea stralucirii si a culorii acesteia.
Procesul de detailing implica si aplicarea de ceara, acoperiri ceramice sau alte substante de protectie, pentru a pastra suprafetele motocicletei intr-o stare impecabila si pentru a usura intretinerea curenta pentru a oferi protectie la contaminantii chimici si nu in ultimul rand o buna protectie UV.
In concluzie, detailing’ul motocicletei este important pentru ca:
Mentine performanta motocicletei;
Mentine aspectul estetic al motocicletei;
Mentine valoarea motocicletei.
Cand este nevoie de detailing pentru motocicleta?
Desi este necesara spalarea saptamanala sau dupa fiecare cursa in conditii grele, asa cum ai citit mai sus, serviciul de detailing al motocicletei este un proces special care nu insemna doar o curatare in profunzime la nivel de detaliu ci si restaurarea suprafetelor vopsite, a suprafetelor de piele sau plastic, prin aplicarea de tratamente cosmetice usoare si acoperiri cu solutii de protectie de inalta tehnologie.
Asadar, daca doresti sa ai o motocicleta impecabila, vei alege sa faci detailing cel putin o data pe an. Cu siguranta este necesar sa inchizi motocicleta in garaj peste iarna la finalul sezonului moto doar dupa ce ai trecut printr-un astfel de proces. Totodata frecventa cu care iti vei duce motocicleta la detailing este dictata si de modul de intretinere, de tipul de utilizare, conditiile de garare, conditiile meteo si nu in ultimul rand de propriile preferinte atunci cand motocicleta este considerata un simplu mijloc de transport sau un accesoriu al brandului personal.
In functie de ce vei decide legat de frecventa cu care motocicleta ta va trece prin procesul de detailing, trebuie sa stii ca nu toate operatiunile ce compun acest proces au repetabilitate crescuta. Spre exemplu, operatiunile de corectie a suprafetelor vopsite care presupun slefuirea, nu sunt recomandate a se executa prea des (de cel mult doua ori) pentru a nu subtia stratul de lac protector, fiind recomandate in schimb acoperirile ceramice, cu scopul de a proteja si de a usura procesul de spalare pentru mentenanta.
Ce operatiuni presupune un proces de detailing complet pentru motocicleta?
Chiar daca procesul de detailing poate varia in functie de nevoile specifice ale motocicletei sau in functie de preferintele proprietarului, etapele de baza ale procesului sunt: prespalare, spalare si decontaminare, lustruirea elementelor vopsite, cromate sau de aluminiu, protejarea elementelor vopsite, lustruite sau a componentelor de piele si plastic.
Un proces de detailing complex poate include si decontaminare mecanica a suprafetelor, corectia suprafetelor vopsite prin lustruire (polish, una sau doua etape), curatarea cu solutii specializate a suprafetelor de plastic sau piele, protejarea suprafetelor curatate cu solutii ceramice, polimer sau pe baza de ceara.
Astfel, pentru un detailing mai complex al motocicletei, procesul presupune de multe ori inclusiv demontarea unora din componentele motocicletei pentru executarea corecta si completa a operatiunilor selectate de client.
Ce presupune fiecare operatiune de detailing a motocicletei?
Prespalare, decontaminare chimica, spalare prin metoda celor doua galeti si uscare touchless.
Etapele operatiunii de prespalare sunt:
clatirea suprafetelor motocicletei pentru a le tempera;
aplicarea agentului de prespalare;
agitarea zonelor cu murdarie excesiva cu ajutorul pensulelor de cavitati, dedicate;
clatirea suprafetelor.
Decontaminarea chimica presupune:
Aplicarea solutiei pentru indepartarea particulelor feroase care fac priza cu toate suprafetele si sunt provocate de placutele de franare, urmata de clatirea acesteia;
Aplicarea solutiei pentru dizolvarea si indepartarea bitumului si rasinilor, urmata de clatirea acesteia.
Spalarea prin metoda celor doua galeti presupune pregatirea galetilor de spalare cu gratar, una cu sampon ales in functie de procedurile prin care urmeaza sa treaca motocicleta, iar una pentru clatirea manusii astfel incat riscul sa inducem zgarieturi in suprafata sa fie minim sau deloc, urmata bineinteles de clatirea suprafetelor.
Uscarea touchless presupune uscarea tuturor suprafetelor cu ajutorul unei suflante dedicate cu aer cald si presiune mare. Uscarea in acest mod elimina riscul aparitiei zgarieturilor accidentale in timpul procesului de uscare.
Decontaminare mecanica si degresare: Acest proces presupune procedura de lucru cu clay bar-ul (argila) pentru a indeparta contaminantii care fac priza puternica cu suprafata si nu pot fi indepartati in cadrul etapei de decontaminare chimica. Dupa decontaminarea mecanica este necesara degresarea suprafetelor cu alcool izopropilic pentru a indeparta polimerii din clay lube.
Curatare chimica motor: De cele mai multe ori, problemele generate de scurgerile minore de la motor trec neobservate in lipsa executarii acestui proces care presupune degresarea uleiurilor si gudronului depus pe blocul motor si sasiu (partea inferioara) cu substante sigure pentru vopsea, plastic si cauciuc. Dupa aceasta etapa motorul va arata ca nou si vor putea fi vizibile eventuale scurgeri care pot ajuta la identificarea unor eventuale probleme tehnice.
Lustruire elemente crom: In urma spalarilor repetate, necorespunzatoare, luciul elementelor cromate ale motocicletei dispare. Dupa lustruirea lor cu solutiile potrivite, luciul este restaurat fara a elimina totusi zgarieturile de pe suprafete.
Lustruire elemente aluminiu si magneziu: Procesul este necesar pentru indepartarea defectelor de natura oxidarii sau a zgarieturilor fine prin procedee mecanice folosind solutii care vor ajuta la curatare si la restaurarea luciului. Aceasta etapa se realizeaza cu ajutorul echipamentului specializat.
Corectia suprafetelor vopsite: Aceasta etapa a detailingului presupune actiunea mecanica de lustruire a elementelor vopsite, cu solutii speciale de diferite granulatii, care are drept scop indepartarea defectelor optice de pe si din lacul motocicletei. In functie de adancimea zgarieturilor se alege tipul solutiei respectiv numarul de etape de lustruire, sau, daca este cazul se poate aplica si o slefuire usoara dar acesta este un procedeu care poate fi executat de cel mult doua ori pe durata de viata a lacului protector.
Corectia suprafetelor din plastic transparent (parbriz, faruri, proiectoare, semnale): Pentru a reda aspectul de nou si pentru a elimina defectele optice sau depunerile de calcar ale elementelor de plastic transparent, de multe ori este nevoie de aplicarea unui tratament de lustruire similar cu cel pentru lacul protector al vopselei dar cu substante si accesorii potrivite pentru acest tip de material.
Aplicare Sealant Ceramic: Sigilantii polimerici tind sa fie foarte rezistenti, protejandu-va motocicleta de razele UV care provoaca decolorare, precum si de contaminanti precum insectele, ploaia acida si excrementele de pasari. Avand tratamentul cu Sealant Ceramic pentru vopsea, intretinerea motocicletei este mai usoara, deoarece o cantitate mai mica de contaminanti se lipeste de el. Sigilantii ofera, de asemenea, o adancime mai mare a contrastului vopselei, aducand-o la un luciu mai mare, scotand in evidenta stralucirea naturala. Bonus, sigilantii tind sa protejeze vopseaua mai mult decat o ceara, efectele tratamentului avand efect pana la 6 luni.
Aplicare Coating Ceramic: Exista multe beneficii in aplicarea unui strat ceramic! In primul rand se ofera un strat suplimentar de protectie la zgarieturi si impotriva razelor solare, prevenind oxidarea si decolorarea. De asemenea, aceste acoperiri resping cu usurinta apa, astfel incat sa previna ruginirea. Motocicleta dumneavoastra va fi mai rezistenta la contaminanti si va fi protejat impotriva petelor de apa pe o perioada de pana la 24 de luni (in functie de numarul de straturi aplicate). Totodata, luciul obtinut dupa aplicare face sa para ca si cum vehiculul tau este din nou, nou-nout.
Aplicare Protecție Ceramica: Protectia ceramica in doua straturi formeaza un invelis ceramic transparent si ultra rezistent cu o duritate de 9H. Odata aplicat, nivelul de luciu va ramane la un nivel superior pentru o perioada de timp mai indelungata , comparativ cu produsele traditionale de protectie a vopselei. De asemenea, curatarea motocicletei va fi mult mai usoara datorita nivelului ridicat de respingere a contaminantilor. Stratul ceramic format este foarte dens si rezistent la substantele chimice, atat alcaline cat si acide (pH2 – pH12). Aceasta caracteristica face ca rasina de copac, bitumul sau petele de apa sa fie usor de indepartat. Comparativ cu ceara auto naturala sau cu polimerii, protectia ceramica poate rezista la temperaturi cuprinse intre - 40ºC si + 250ºC. Aplicarea protectiei ceramice se poate face doar dupa degresarea suplimentara si minutioasa a suprafetelor ce urmeaza a fi protejate.
Aplicare protectie ceramica pe suprafete de plastic nevopsit: Datorita continutului de siliciu de 50% din volum, protectia oferita este de lunga durata, restabileste luciul plasticelor si le protejeaza impotriva decolorarii. Elementele protejate vor fi mai usor de curatat.
Aplicare protectie pe suprafetele de piele: Aceasta protectie este potrivita pentru orice tip de piele, nu ii schimba finisajul si formeaza o bariera protectoare durabila cu aspect mat, rezistenta la abraziune, ce protejeaza suprafata de razele UV, transferul de culoare sau decolorare. Dupa curatare si aplicarea protectiei, murdaria si lichidele nu vor mai intra in piele, ci vor fi respinse. Protectia a fost testata pe toate tipurile de piele si ofera o durabilitate de pana la 12 luni, in functie de gradul de uzura.
Aplicare protectie pe tesaturi: Dupa aplicarea tratamentului, tesaturile obisnuite devin usor de curatat si capata proprietati hidrofobe avand ca efect prevenirea petelor, imbibarea cu lichide sau degradarea (mucegai). Solutiile folosite acopera la nivel nano fiecare fibra de tesatura individual, in acest fel lasand materialul sa respire. Se poate folosi in siguranta pe orice culoare sau tip de tesatura fara sa afecteze proprietatile acesteia.
Hidratare suprafete de piele: Solutia de hidratare curata murdaria si grasimea de pe suprafetele din piele, lasand in acelasi timp o pelicula de protectie contra razelor UV pe zonele in care a fost aplicat. Lumina soarelui si caldura vor usca si decolora elementele din piele, scurtandu-le durata de viata mult mai rapid daca nu veti alege sa le protejati.
*Durata de viata: acest aspect depinde nu numai de produsul pe care il utilizati, ci si de modul in care este pastrat vehiculul. Este tinut inauntru? In afara? Este pilotat zilnic? Care sunt conditiile climatice? Dar, in general, acoperirile sunt proiectate sa reziste conform valorilor prezentate daca intretinerea motocicletei este corespunzatoare.
Crazy e un fel de a fi
La Crazy Garage e totul, sau nimic!
M-am trezit din letargie doar cand am inteles. Am inteles ca pentru Nebun, transportul moto nu e o activitate de business. Si nici pentru ceilalti din echipa Crazy Garage! Pentru ei, pasiunea pentru motociclete se reflecta in calitatea si atentia cu care ei preiau, manevreaza si transporta doua roti.
Am A-ul de peste 1 an. 1 an plin de aventuri, de locuri faine, de senzatii teribil de misto. De oameni noi si vechi, nebuni cu totii. Yamaha m-a dus sa vad lumea, si fiecare deal, coasta, vale, sau munte, pe toate le-am vazut cumva prin ochii ei.
Echilibru
Namila dintre picioarele mele m-a respectat exact cat am respectat-o si eu pe ea. Niciodata nu am cunoscut o iubire mai onesta decat cea intre motocicleta si omul ei. Un quid pro quo atat de cinstit: ea nu inseala, nu tradeaza, nu minte. Iti cere acelasi lucru in schimb. Da echilibru: look left, push left, go left. Iti cere sa nu te uiti in balarii. Iti cere sa nu faci balarii. Echilibru.
Off season
Iarna este, pentru orice biker, o perioada de hibernare si de aducere aminte. Rand pe rand, fie timpuriu, fie chiar inainte de primul fulg, cu totii ne bagam motoarele la iernat. Care pe unde putem. In garaje, in curti, sub copertine, sub huse, in parcari subterane. In sufragerii, sau in dormitoare. Iubirea de motor face asta. Nevestele comenteaza si se supara, sotii sunt capiati, copiii curiosi, iar mobra sta mandra pe covorul persan primit mostenire. Cum spuneam, e echilibru.
Cum planifici extra sezonul?
Iarna asta m-a luat prin surprindere. "Soc si groaza", undeva in prima parte de decembrie! A fost lapovita. Eram in plina mutare catre casa noua.
Am carat de m-au luat dracii. Si salele. Va spun asta fara scop, doar ca sa ma plang. Am golit casa veche de toate acareturile, lasand Yamaha la final. Unde, "la final", s-a mucificat vremea. Sunt obisnuita sa dea cu stropi ori de cate ori incalec eu saua, insa lapovita si temperatura cu minus e nono.
M-am infofolit de aratam mai ceva ca un astronaut, am urcat pe motor si am dardait atat de tare incat, mi-au clantanit dintii chiar si a doua zi.
Iar Yamaha a ajuns din Printesa in Cersetoare. Plina de praf, jeg si namol, n-ai fi zis ca a fost mandria Greciei in vara.
Nici nu concepeam vreo alta solutie. Nici prin cap nu imi trecea sa nu o iau, sau sa las pe cineva sa ma ajute cu transportul. "NU TE ATINGI DE MOTORUL MEU" este un laitmotiv al existentei unui biker. Cine ar fi avut caderea sa o manipuleze, cine sa primeasca atata incredere din partea mea, incat sa semnez predarea motocicletei mele? Fereasca zeii, ca doar nu m-am tampit.
Si, totusi, cine?
Cand am inceput sa lucrez cu baietii de la Crazy Garage si sa fac parte din familia nebuna a bikerelii, nu stiam multe despre nimic. Dar, zi de zi, l-am vazut pe Nebun lucrand la detailing. Am apreciat ca a reusit, in timp record, sa scoata namolul uscat de pe Boltul meu iubit. Dar, tot nu mi-as fi inchipuit sa il las sa imi manevreze mobra.
Pana intr-o buna zi cand Nebun m-a rugat sa asist la un serviciu complet de transport. Nu puteam sa refuz. Era 7 dimineata! Adica, pentru mine, matinala cum sunt, 4:30. Imi curgeau ochii de somn si nu intelegeam de ce daca ma scarpin la urechea dreapta, nu imi trece mancarimea de la stanga.
Nebun
Nebun era fresh, ca un copil in scutec nou. Pentru Nebun, preluarea si transportul unei motociclete sunt ca o chemare la arme. Are o rigoare in tot procesul. De la vestimentatie si pana la organizarea tuturor sculelor alora, care mai de care mai...scule, dom'le! O pensa chirurgicala de dimensiunea unei scobitori daca iti trebuie, Nebun are si stie exact UNDE are.
In timp ce eu inca dormeam pe mine, Nebun incerca sa ma faca sa inteleg cat de importanta este tehnica de prindere in siguranta. Chingi cu protectie, puncte corecte de prindere, protectie pentru vopsea, sau pentru piele. Ba, e stiinta!
La Crazy Garage e totul, sau nimic!
M-am trezit din letargie doar cand am inteles. Am inteles ca pentru Nebun, transportul moto nu e o activitate de business. Si nici pentru ceilalti din echipa Crazy Garage! Pentru ei, pasiunea pentru motociclete se reflecta in calitatea si atentia cu care ei preiau, manevreaza si transporta doua roti.
Cotitura
Yamaha este, in continuare, reflexia mea, a tot ceea ce iubesc, a tot ce am trait pana acum pe doua roti. Nu imi e usor sa imi imaginez ca altcineva o incaleca, dar, daca va fi cazul, aleg sa merg pe mana celor mai dedicati oameni din piata. Crazy Garage m-a convins, asa ca, sunt aici sa spun povestea Crazy!
Bikers... As crazy as can be
Toate fetitele viseaza la printisori pe cai. Si cand se fac mari, gasesc ca printisorii pe cai nu sunt altceva decat bikeri. Inalti. Solizi. Musculosi. Bad fucking Boys. Cu jucarii masive: fiare pe doua roti, zgomotoase, negre, cu sei de piele transpiranda.
In ochii mei, motoarele bikerilor sunt o prelungire a virilitatii. Asa incat, cu cat mai mare bestia dintre craci, cu atat mai mare...fiara dintre picioare. Cu cat evacuarea e mai sonora, cu atat masculul mai feroce.
Toate fetitele viseaza la printisori pe cai. Si cand se fac mari, gasesc ca printisorii pe cai nu sunt altceva decat bikeri. Inalti. Solizi. Musculosi. Bad fucking Boys. Cu jucarii masive: fiare pe doua roti, zgomotoase, negre, cu sei de piele transpiranda.
In ochii mei, motoarele bikerilor sunt o prelungire a virilitatii. Asa incat, cu cat mai mare bestia dintre craci, cu atat mai mare...fiara dintre picioare. Cu cat evacuarea e mai sonora, cu atat masculul mai feroce.
Chiar acum, cand scriu aceste randuri, imi musc buza de jos la gandul tabloului de mai sus.
Ori de cate ori am vazut un barbat incalcand o bestie de 400 de kg, mi s-a electrizat coama, gandindu-ma la insasi potenta ancestrala, suprema. E clar, un astfel de barbat intai da zapada din curte, apoi construieste inca un etaj la casa, iar pe la pranz asa te urca pe pereti. Cu o mana. Cu cealalta tine la subsoara motocicleta.
Cand m-au sunat baietii de la Crazy am simtit ca si cum mi-a pus Dumnezeu mana in cap. Si m-a si tras de par. Pe drum spre garaj, imi curgea strategic cate o baluta. Abia asteptam sa ii cunosc si sa sustin timida interviul in fata unor zei ai puterii si ai muschilor.
Eu speram sa ii gasesc cocotati in sei. Cand am ajuns, astia tundeau iarba din curte, semn clar ca scenariul din mintea mea avea noima. Urmau, sigur ca da, sa construiasca etajul.
Aveam inaintea ochilor doi masculi feroce. Unul mai pradator ca altul. Senzuali. Sexy. Absolut porno. Irezistibili. Ma gandeam la toate formele unduite in care o femeie poate fi implinita pe motor.
Motoarele din Garajul Crazy erau tipla. Luceau. Erau o poveste desprinsa din manualele de intretinere. Iar baietii Crazy, unu' si unu', de nu ma puteam decide la care sa-mi opresc privirile.
Nebun
Nebun este un titan sexual. Un barbat care inspira putere, nu numai cand il dor salele. Un barbat care se vaita cand se ridica de pe scaun, dar tot se ridica. Un cuceritor, ori de cate ori te priveste. Privirea lui este asemenea unui barbar cu stiinta razboiului. Pe Nebun il vezi, deseori, plin de ulei. Ceea ce e hot! Uleiul este intarit, semn ca ii plac aceleasi haine, ceea ce e sexy as fuck. Nebun, cand era el mai mic, si-a pierdut putin dintr-un genunchi. Apoi, l-a durut rau si soldul. In noptile fierbinti de amor trebuie sa stea pe piciorul sontac si sa se impinga in celalalt. Altfel nu intra. Dar, cand vine vorba de detailing, zici ca e intreg, ca nou! Nici nu se vaita, bietul. Injura legat, cursiv, doxa, dar nu se vaita.
Rasputin
Rasputin este un gigant. Din anumite unghiuri. Rasputin este un soi de viking, si, absolut ca daca te pozitionezi in fata lui in genunchi, caci doar asa stai in fata unui viking, iti va parea chiar si inalt. Barba lunga este ca o dara de masculinitate, una care ii da o aura de mister. Rasputin e si extrem de sociabil si galant, cuceritor de-a dreptul, cu un ras cristalin care umple camera. Rasputin e cardiac, asa ca, orice te-ai putea gandi sa ii faci, trebuie sa il anunti de dinainte ca sa nu il sperii. Pentru Rasputin, dupa 2 stenturi pe cord, sexul surpriza nu mai este o posibilitate. Dar, asta nu il impiedica sa fie creierul din umbra. Spun umbra, fiindca Rasputin nici nu vede bine. Asa ca boob flash nu e o solutie sa il cuceresti. De fapt, Rasputin este atat de prins in editare video, incat n-ar avea timp de gagicareala.
Abia ca am mai putut sa ma concentrez la interviu, fiind in asa companie impresionanta. Practic Crazy Garage este aici sa imi darame vechi visuri si sa contureze altele noi in loc. In sensul ca...sunt si rotofei!
Oricum, am luat interviul, iar acum stau zi de zi alaturi de reprezentantii astia ai potentei. Si, radem noi, radem, dar de cand sunt eu in echipa Crazy, merge mai bine. Nebun. Am observat asta. La inceput, ii lua multa vreme sa faca deplasarea de la birou in garaj. Si, oricum uita de ce se ducea acolo, asa ca, trebuia sa se intoarca sa intrebe pentru ce a plecat. Acum e mult mai vioi fiindca se da cu namol.
Rasputin, pe de alta parte, a primit cadou de Craciun un telefon cu taste mari pentru geriatrici. Asa ca, acum nu dureaza mai mult de 10 minute pana sa deschida pagina de YouTube. In plus, Nebun i-a customizat motocicleta, coborand saua. Dupa ce i-a adaugat scaritele de la un TIR, Rasputin chiar poate sa iasa la un ride prin curte. Nu il lasam inca sa mearga pe strazi, ca nu il vezi. Nu de la viteza, asa e el. Rasputin povesteste ca a patit un infarct pe motor. De fapt, fiindca saracu' e chiombea rau, era sa intre intr-un magazin cu 70/h fiindca nu vede de-aproape.
Dar, sunt mandra de colegii mei! Se duc in fiecare dimineata la sala, unde o doamna asistenta ii ajuta sa nu mai faca escare. Fac miscare si au grija la alimentatie! In plus, au renuntat la bautura fiindca o bere insemna pentru ei consemn la toaleta.
Viata e crazy la Crazy Garage
Sunt Crazy, port Crazy!
Bine ai venit in lumea Crazy Garage, unde hainele nu sunt doar simple piese de imbracaminte, ci sunt povesti fara cuvinte, promisiuni si statement-uri. Haina Crazy Garage este mai mult decat o haina, este un simbol al iubirii pentru motoare, dar si al legaturii puternice dintre membrii comunitatii noastre.
Bine ai venit in lumea Crazy Garage, unde hainele nu sunt doar simple piese de imbracaminte, ci sunt povesti fara cuvinte, promisiuni si statement-uri. Haina Crazy Garage este mai mult decat o haina, este un simbol al iubirii pentru motoare, dar si al legaturii puternice dintre membrii comunitatii noastre.
Haina Crazy Garage este o alegere, una care urla din suflet "brotherhood". Nu este doar o piesa de vestimentatie, ci este o declaratie a felului in care ne propunem sa gandim, sa traim si sa ne sustinem unii pe altii. Indiferent de cat de departe suntem fizic unii de altii, haina Crazy Garage ne aminteste de legatura noastra puternica si de faptul ca suntem intotdeauna acolo unii pentru ceilalti.
Guma pe asfalt, tricoul pe piele, vant la carena!
Asa vrem sa traim! Asa vrem sa gustam din si asa putina libertate ce ne este permisa! O secunda, un ceas, o ora: fara sacou, fara cravata mereu prea stransa, fara camasa cu apret, fara serviete. Schimbam foaia, iar pe verso gasim geaca de piele in loc de sacou, buff-ul protector in loc de cravata, tricoul Crazy ce nu urla sa fie nici macar calcat, daramite apretat, si, in loc de servieta, niste cobburi branduite Crazy de intepeneste Parisul!
Radem, glumim, Crazy sa fim!
Asadar, haina Crazy Garage nu este doar o haina, ci este o declaratie a modului in care ne propunem sa fim. Sa fim mai fericiti! Mai buni, mai grijulii unii cu ceilalti. Mai aproape unii de ceilalti. Mai uniti in sentimente, senzatii si pasiuni!
Haina Crazy Garage ajuta ca randurile sa se stranga, bratele sa se cuprinda, inimile sa bata! „Doua roti” nu este o declaratie de rebeliune, si nu este doar un cantec. Este un mod de viata. O alegere pentru cei care doresc sa traiasca viata just, dar la intensitate maxima, sa se simta parte dintr-o fratie puternica si sa poarte cu mandrie povestea lor - fara prea multe cuvinte- .
Alatura-te noua si traieste povestea Crazy Garage!
Gandu’ nebun…
Totul incepe si se termina cu un gand…
Salut!…
Citesti? …
Sunt gandul de mai devreme….
M-ai sarit… M-ai uitat…. M-ai lasat….M-ai abandonat… Si nici macar nu ma aduci aminte!
Ai ride maine, asa-i?…
Altminteri, ai da berea pe spate, cuceritor pasiv al fetelor trecatoare prin carciuma dintre casa si rasarit.
Iti e teama de mine,… de gandul asta scurt pe care ai fi vrut sa nu il stii, chiar deloc. Ai pus la picioarele tale stiinta, tehnologia, ti-ai oferit ideatia de a fi zeu pe doua roti.
Dar, cu mine cum ramane!? … Raman pierdut?!
Ce e viata!?
Scop… longevitate. Scopul, insa, nu vine cu un "de ce?", cu un "cum?". Oamenii s-au dizlocat. Macro. Crima. Scruteaza adevarul, fie el metafora, sau paradigma.
Concluzia? …
Adevarul nu a existat niciodata. Un nexus in saga umanitatii. Troc: bine si rau.
Nietzche a avut dreptate: suntem perfect minunat extraordinar frumosi de singuri. In vidarea asta, filosofia si semantica devin muschi incordat peste relativitatea emotionala.
Motivul a murit. Eticheta de morala si etica unde structura dispare… Sau… poate, nu a existat niciodata, si, astfel, totul e la fel. Poti demonstra o teorie de fizica cuantica, dar nu poti demonstra principiul. Putem crea viata din nimic, dar nu putem vindeca.
Sa vorbesti, maine, la ride-ul acela al tau, despre abandon. Stiu, nu vrei, dar eu sunt un gand nebun, nu-mi pasa… Nu-mi poate pasa…. Adevarul meu este adevarul creatorului meu. Fii linistit, si mie mi-ar fi placut sa fiu un gand al lui Caragiale. Dar, sunt al tau!
Si totusi, am un scop, iar tu, draga biker, nu m-ai evitat degeaba.
Ai curaj! Ce ti se poate intampla?…Sa mori?… E relativ… Eterna oboseala, sau eterna odihna… In omnipotenta ta creste frica… Ce faci tu cu ea?… O porti pe umeri ca pe un copil dimorfic nenascut?
Cei care pauzeaza ecoul pentru a se intreba, aceia lumineaza. Nu fi strain de noi doi dupa ce vei fi implinit, cu satisfactie, ride-ul perfect. Nu uita, dragul meu, creierul este un concept dicotomic. La fel si iubirea!
…